luni, mai 28, 2018

Mama




          Mama...un cuvânt atât de simplu și totuși atât de complex. Îmi este atât de greu să exprim ce înseamnă mama pentru mine, pentru copilul care am fost, pentru femeia care sunt, pentru mama care am devenit. Cum definești relația cu persoana care te-a purtat efectiv înăuntrul ei, a suferit înainte de a fi fericită că te vede și care, zi de zi, s-a dedicat ție: o mogâldeață de om neajutorat, copilului zglobiu, plin de energie și de temeri, adolescentului rebel cu o multitudine de întrebări sau adultului de azi?

          Copilul din mine își aduce aminte de vocea mereu calmă, de fața mereu blândă și de sentimentul de siguranță și iubire care m-a însoțit de-a lungul anilor. Mereu dornică să mă susțină, să mă ajute și să înlăture din calea mea greul și temerile. Buzele ei nu prea au cunoscut cuvântul "nu", fiecare dorință fiind întâmpinată cu iubire, chiar dacă nu a fost mereu posibilă realizarea ei. Sufletul ei a fost lângă mine la fiecare lovitură, fiecare supărare, examen sau încercare. Buzele ei m-au sărutat de milioane de ori luând cu ele durerea și oferind în schimb iubirea.
          Adolescenta din mine își aduce aminte de prietena și confidenta pe care a avut-o mereu, cea care nu critica, nu trăda și care nu mă lăsa să mă pierd în marea de gânduri și întrebări care vin odată cu acea perioada din viața noastră. A fost mereu lângă mine cu o vorbă bună, cu un sfat, ajutându-mă să mă înțeleg și să mă accept fără să îmi evidențieze greșelile ci doar oferindu-mi suport în a le îndrepta.
          Adultul din mine recunoaște persoana care întotdeauna vede ce este bun în mine, care îmi dă din energia ei atunci când simt că nu mai am. Ea este persoana spre care mă întorc mereu atunci când simt că am nevoie de o pauză de la haosul gândurilor mele, doar vocea ei având asupra mea efectul unei mângâieri. Cu toate că fizic suntem departe, faptul că o știu acolo îmi dă putere în zilele în care viata își arată și fața mai puțin plăcută iar sufletul meu tânjește după alinare.
          Indiferent încotro ne va duce viața ea va rămâne ființa care mi-a oferit cel mai mult și pe care nu o voi putea niciodată sa o răsplătesc îndeajuns. Iubirea cu care m-a înconjurat m-a făcut copilul fericit de ieri, femeia încrezătoare și mama împlinită de azi.
             Mulțumesc mama!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu